Virksomhedens navn

Kontormøbler.dk A/S

CVR-nummer

31 63 14 59

Adresse

Rolighedsvej 36D, 8240 Risskov

Telefonnummer

+45 86 12 30 40

E-mail

Web

www.kontormøbler.dk

  

1. Generelle vilkår

Der tages generelt forbehold for force majeure situationer jf. leverancer. Handel med Kontormøbler.dk A/S foregår i øvrigt i henhold til købelovens bestemmelser.

 

2. Aftaleforhold

Kun ordrer og aftaler med en skriftlig ordrebekræftelse er bindende og kun på de indeholdte betingelser. Øvrige aftaler er først bindende, når de er skriftligt bekræftet af os. 

 

3. Levering

Medmindre andet er særskilt aftalt, leveres varer til leveringsadressens fortov. Vi vælger frit transportmiddel og transportvej.

Vi tilbyder gratis fragt på samtlige varer på webshoppen. Montering og opbæring kan vælges mod merpris.

Leveringsmetoden afhænger af hvor i landet du bor, og leveringstiden er typisk i "kontortid" mellem kl. 8-16. Chaufførerne planlægger selv turene, efter den økonomisk og miljømæssige mest fordelsagtige.
Vi bruger hovedsageligt Thortrans der leverer franko til fortov, og du sørger så selv for indbæring og montage.
Dette kan også bestilles som en ekstra ydelse, og det vil så være vores landsdækkende montørkorps, som vil komme med møblerne.

Vigtigt v/ B2B:
Ved varemodtagelsen skal du inspicere forsendelsen / emballagen og kun underskrive - og derved acceptere modtagelsen - hvis denne er intakt og ubeskadiget. 
I tilfælde af skade, SKAL dette påføres fragtbrevet ved modtagelsen.
Fotodokumentation skal fremsendes til os snarest muligt.

 

4. Pris v/ B2B

Vi forbeholder os ret til at afvise indkomne ordre, hvis indkøbspris og fragtudgifter overstiger salgsprisen. Dette kunne være uforholdsmæssigt store prisstigninger fra en leverandør, som ikke er blevet opdateret online.

 

5. Betaling 

Du har flere muligheder, når du skal gennemføre dit køb. Du kan betale med Dankort, VISA, MasterCard mfl. Du bliver ikke pålagt nogle gebyrer ved din betaling.

Alle betalinger sker på en krypteret side, så dine betalingsoplysninger bliver behandlet fortroligt og sikkert.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Erhvervs- og EAN-kunder har derudover mulighed for at modtage en faktura. 

 

6. Betaling, ejendomsforbehold m.v. v/ B2B

Ejendomsretten til det solgte forbliver hos os indtil hele købesummen er betalt.

Ved fakturasalg forfalder købesummen - medmindre andet er aftalt - til betaling 5 dage efter fakturadato. 
Ved dankortbetaling trækkes beløbet på kontoen, når varen afsendes.

Ved nye kunder og ordrer på mere end 10.000 kroner betales 50 % ved ordrebekræftelse. Restbeløb betales 5 dage netto.
Ved betaling senere end den fastsatte forfaldsdag vil vi være berettiget til at debitere en rente på 1.0 % pr. måned samt et kompensations- og rykkergebyr på 100,-.

 

7. Garanti

Kontormøbler.dk videregiver garantien fra vores producenter, hvilket som minimum gælder to år. Dog er der op til fem års garanti på kontormøbler fra flere af vores leverandører.
(Dette er på 90% af møblerne)

 

8. Fortrydelsesret 

Der er ingen fortrydelsesret på bekræftede ordrer v/ B2B.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Størstedelen af vores varer sendes med fragtmand. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 650 kr. ex moms (812,5 kr. inkl. moms) pr. palle.

Småpakker under 10 kg. kan sendes som pakke.

 

Ingen fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret på levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage med et ekstra lag pap beskyttelse omkring. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Varen sendes til:

Dencon Center

Rolighedsvej 36

8240 Risskov

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

9. Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

 

Varen sendes til: 

Dencon Center

Rolighedsvej 36

8240 Risskov

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

10. Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Kontormøbler.dk A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på kontormoebler.dk er direktør Torben Møller. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: . 

 

 

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.03.2018

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Kontormøbler.dk

Rolighedsvej 36

8240 Risskov

Email:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)