Ofte stillede spørgsmål (FAQ) til Kontormøbler.dk.

Her på siden kan du læse om, hvem vi er og hvad vi kan. Er svaret på dit spørgsmål her ikke, er du mere end velkommen til at ringe eller skrive til os, intet problem eller spørgsmål er for småt. Tryk på den relevante kategori for at springe derhen.

Hvem og hvad

1) Hvad er kontormøbler.dk?
KontorMøbler.dk er en webshop med kontormøbler til både erhverv og privat.

2) Hvem er kontormøbler.dk?
KontorMøbler.dk drives af Dencon Center A/S

 

Butik

3) Har Kontormøbler.dk en butik?
Ja, vi har kontor og showroom i Aarhus på Rolighedsvej 36D, 8240 Risskov samt udstilling og indretningsservice i København, Ved Amagerbanen 11 C. 

4) Hvornår er der åbent?
Kontoret i Aarhus er åbent alle hverdage fra 8-16.30 - lørdage lukket.

5) Kan jeg komme og se møblerne?
Ja. I åbningstiden er alle velkomne til at komme og se vores showroom og få en kop kaffe. Du er også velkommen til en snak om indretning af kontorlokaler eller kontormøbler i det hele taget.

Kontormøbler og bestilling

6) Kan private/offentlige/virksomheder bestille?
Ja. Vores bestillingssystem i webshoppen servicerer alle typer kunder. Husk blot at markere hvilken slags, du er.

7) Hvor lang er garantien på kontormøblerne?
Der er minimum 2 års garanti på alle vores møbler. Mange af vores producenter yder dog op til 5 års garanti. Det fremgår på siden med det enkelte produkt.

8) Hvad er prisen?
Alle vores kontormøbler under aktuelle tilbud har priser uden moms. Bestiller du som privat tillægges der moms, hvilket tydeligt vil fremgå på faktura.

9) Kan jeg bestille montage?
Ja. Under de enkelte varer kan du bestille et "tilbud på montage" fra listen over relaterede produkter.
 

Betaling

10) Kan jeg betale med kreditkort på nettet eller i butikken?
Ja. Du kan betale med Dankort på kontormøbler.dk. Vi trækker ikke beløbet før varen er afsendt.

11) Kan jeg betale med EAN?
Ja. Du kan bruge dit EAN-nummer, når du bestiller møbler. I kurven skal du markere dig som virksomhedskunde, hvorefter feltet til EAN kan udfyldes.

12) Hvordan betaler jeg ellers?
Al anden betaling sker via faktura og bank-overførelser. Dette vil klart fremgå af både ordrebekræftelse og faktura.

 

Levering

13) Kan jeg afhente en bestilt vare hos jer?
Det afhænger af den enkelte vare. Vi har et mindre lager af ofte solgte varer, der kan afhentes efter aftale, men normalt sender vi varen med eksportlastbil direkte til dig.
Kontakt os for at høre nærmere, og vi finder sammen den bedste løsning for dig.

14) Hvor lang leveringstid er der på kontormøbler fra Dencon Center?
Det afhænger af den enkelte vare. Nogle varegrupper kan afsendes samme dag som ordren behandles. Andre skal først produceres på fabrik. Ved standardvarer kan det ske med kort varsel, mens andre afventer tid i produktionen. På varen fremgår vores forventede leveringstid og kontakt os gerne, hvis der er spørgsmål. Vi har næsten altid nogle møbler på lager i Aarhus til omgående levering.

15) Hvor leveres varen?
Som udgangspunkt leveres varerne med vognmand direkte til virksomhedsadressen. Ved levering til privatadresser og etageejendomme bruger vi egne biler og montører. Du har mulighed for at bestille montage sammen med varerne. Hvis du bestiller en montør bliver varerne leveret og samlet lige præcis dér, hvor du vil have dem. Uden montør bliver møblerne leveret ved fortov.

16) Hvad gør jeg, hvis varerne er beskadiget?
Det er meget vigtigt, at du kontrollerer varerne, når du modtager dem. Kig efter skader på emballagen og noter alle eventuelle fejl på fragtbrevet. Er der den mindste tvivl kan du notere, at varerne modtages med forbehold.

17) Kan der leveres til ikke brofaste øer?
Ja, det er fragtmanden, som leverer varerne. Enten til adressen eller nærmeste havneleje. Har fragtmanden ekstra udgifter i forbindelse med levering, kan der forekomme et tillæg.

18) Hvor kan jeg læse mere om levering?
Se på vores handelsvilkår. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du som altid velkommen til at kontakte os via mail eller telefon.

19) Jeg var ikke hjemme, da fragtmanden kom med møblerne. Hvad gør jeg?
Kontakt os hurtigst muligt på tlf. 30 33 10 66, så vi kan arrangere en genkørsel. Bemærk, at du betaler for denne ekstra kørsel.

20) Jeg fik ikke alle de varer jeg bestilte. Hvad gør jeg?
Er den manglende vare noteret på fragtbrevet men IKKE leveret, kontakt straks fragtmanden via telefonnummeret på fragtbrevet.

Returret

21) Jeg har fortrudt købet og ønsker ikke at modtage min vare. Hvad nu?
Som udgangspunkt har du som privatkunde forbrugeraftalelovens garanti, der giver 14 dages fortrydelsesret for alle almindelige standard varer. Du kan således altid returnere varer og få dine penge retur, såfremt emballagen ikke er brudt og varen er i samme stand. Kontakt os i så fald på tlf. 86 12 30 40

For erhvervskunder gælder lovgivningen om aftalekøb imellem virksomheder.

Vær dog opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret på specialfremstillede varer, hvilket accepteres under bestilling. Specialfremstillede varer inkluderer blandt andet lakerede reoler og anden opbevaring; special plader til borde; special polstring/betræk af møbler samt mødestole og kontorstole, der er sammensat efter dine specifikke ønsker.

Er du derfor det mindste i tvivl om en farve på stof eller lak, så bed os sende en farveprøve. Det er gratis og så er du sikker på, at dit valg er korrekt.

22) Kan jeg returnere alle varer?
Det afhænger af, om varen er ubeskadiget og stadig i original emballage. Er der tale om en standardvare, kan den returneres, mens en special-bestilling, der er skabt til dig, som udgangspunkt ikke kan returneres. Kontakt os, og så finder vi ud af det hurtigst muligt. Har vi allerede kørt varerne ud til dig, skal du altid betale fragtprisen for at køre dem tilbage.
 

Klage

23) Klagevejledning
Hvis du er utilfreds med noget, og vi imod forventning ikke har kunne finde en løsning på dette, så har alle EU borgere mulighed for at indsende en klage over deres online handel.
Det kan gøres her til EU-Complain.

Du kan gøre det hele online i 4 faser:
1. Indsend en klage
2. Aftal et tvistbilæggelsesorgan
3. Klagen behandles af EU tvistbilæggelsesorganet
4. Resultat og afgørelse på klagen fremsendes.

Har du et spørgsmål, der ikke er dækket er ovenstående eller er du i tvivl, så kontakt os venligst på tlf. 30 33 10 66. Så svarer vi hurtigt og opdaterer listen.