Hos Kontormøbler.dk bestræber vi til enhver tid at overholde gældende love og anvisninger for persondata, som fremgår i persondataloven fra Datatilsynet og GDPR. Det betyder, at dine oplysninger aldrig vil bliver videregivet til tredjepart uden dit samtykke.

I persondatapolitikken redegøres for indhentning og anvendelse af personoplysninger på Kontormøbler.dk.

 

1.Hvem er vi?

Denne hjemmeside er ejet og drevet af:

Dencon Center A/S, herunder Kontormøbler.dk
Rolighedsvej 36
8240 Risskov
Telefon: +45 86 12 30 40
E-mail:
CVR-nummer: 31631459

Har du spørgsmål til vores persondatapolitik, kan du kontakte os i ovenstående oplysninger. Den dataansvarlige for Kontormøbler.dk er direktør Torben Møller.

 

2. Hvilke oplysninger indsamler vi?

2.1. Konto data

Når du opretter en profil på vores side, afgiver en ordre eller tilmelder dig vores nyhedsbrev indsamler vi basale kontaktoplysninger, som f.eks. e-mailadressen, navn, virksomhedsnavn, adresse, telefonnummer, momsnummer.

Maskerede oplysninger om kreditkort eller bankkonto kan vi ikke se eller gemme.

Det er ikke en forudsætning, at man skal oprette en profil/ konto for at handle hos os.

 

3. Hvordan bruger vi dine oplysninger til?

De oplysninger vi indsamler fra dig, bruges til et eller flere af de følgende formål:

3.1. Garanti

Der er garanti på møblerne i op til 10 år. Vi gemmer derfor en kopi af købsfakturaen i vores økonomisystem, til validering af garanti.

3.2. Momsfaktura

At gøre det muligt for Kontormøbler.dk at udstede gyldige momsfakturaer

3.3. Ordre

Dine oplysninger på ordren vil kun blive brugt til at leverer den ønskede vare. Dine personoplysninger vil ikke blive solgt, udvekslet eller overført til en tredjepart, andet end til det udtrykkelige formål at levere den ønskede vare.

3.4. Målretning af markedsføring

At målrette vores markedsføring, således vi kan give dig relevante tilbud.

Dette kan du selv fravælge på hver enkelt fremsendt tilbud eller nyhedsbrev.

3.5. Optimering af hjemmeside

For at forbedre vores hjemmeside bruger vi cookies, som gemmes i op til 3 mnd.

Kontormøbler.dk betræber løbende på at forbedre kundeoplevelsen på hjemmesiden.

For yderlige information, læs afsnit 5.

 

4. Hvordan beskytter vi dine oplysninger?

4.1. Sikker forbindelse

Når du som kunde handler hos os, er dine oplysninger i trygge hænder.

Dine oplysninger registreres via hjemmeside på en sikker SSL forbindelse.

Ordren indeholder kun synlig leveringsadresse, og bliver kun tilgået af den enkelte medarbejder, der skal håndtere ordren.

4.2. Fortrolighed

Alt personale er underlagt fuld fortrolighed om din ordre, og dette gælder også for vores betroede tredjepart producenter, der afsender eller producerer ordren.

4.3. Krypteret forbindelse

Når autoriseret personale får adgang til personlige betalingsoplysninger, er adgangen kun mulig over en krypteret forbindelse via samarbejdspartner / kortudbyder Quickpay som vi har en databehandleraftale med.

For yderligere information om Quickpays persondatapolitik: https://qpme.com/privacy-policy.php

 

5. Hvordan bruger vi cookies?

For at sikre dig den bedste oplevelse på vores hjemmeside, anvender vi cookies til dette formål.

5.1 Vores cookies hjælper med at:

  • Tilpasse din oplevelse på kontormøbler.dk
  • Forbedre vores hjemmeside løbende fx tilbud, baseret på de oplysninger og feedback vi modtager fra vores kunder
  • Forbedre hjemmesidens hastighed og sikkerhed
  • Gøre vores markedsføring mere relevant for dig gennem målretning og remarketing
  • Analysere hjemmesidetrafik og adfærd på kontormøbler.dk

Vores cookies bruges IKKE til at indsamle personlig identificerbar information.

Vi anvender Google Analytics til at få indsigt i besøgsstatistik, såsom hvor længe de besøgende har været på hjemmesiden, og hvilken type enhed bruger de besøgende (fx Windows eller Mac). Dette hjælper os med at identificere tekniske problemer på forskellige enheder, browsere og hastighedsoptimering m.v.

Læs mere om vores cookies på Kontormøbler.dks cookiepolitik: https://www.kontormoebler.dk/cookie-politik.html.

 

6. Involverede eksterne parter

Kontormøbler.dk videregiver ikke personlig identificerbare oplysninger til tredjerparter.

Dette omfatter ikke betroede tredjeparter eller underleverandører, som hjælper os med at drive vores hjemmeside, forretning eller servicere dig. De nævnte betroede parter kan have adgang til personligt identificerbare oplysninger på baggrund af, hvad der er nødvendigt at vide. Derfor er de også kontraktmæssigt forpligtet til at behandle dine oplysninger fortroligt, og vi har en databehandleraftale med dem.

6.1 Økonomisystem

Vi bruger E-conomic som vores økonomisystem og deler derfor persondata på alle vores kunder, der har handlet med os eller har modtaget et tilbud efter aftale med os. Vi deler kun informationer, som er nødvendige i forbindelse med salget og “after sales services”. F.eks., er vi nødt til at gemme fakturaer, da vi yder reklamation og garanti på mange af vores varer for at kunne dokumentere salg overfor myndighederne.

Herunder: Firmanavn, kontaktperson, adresse, cvr. nummer, telefon nr.

Vi gemmer oplysninger om dit køb i minimum 10 år.

Du kan læse E-conomic persondatapolitik her: https://www.e-conomic.dk/privacy

 

7. Hvor opbevarer vi oplysningerne?

Ingen lagrede data bliver hverken overført, sikkerhedskopieret eller genoprettet af Kontormøbler.dk uden for EU.

7.1 Dataopbevaring

Når du handler hos os har vi brug for navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse. Vi opbevarer firma- og personoplysninger registreret hos Kontormøbler.dk i minimum 5 år.


Der er op til 10 års garanti på mange møbler, derfor gemmer vi dine købsoplysninger i denne periode.

 

8. Indsamling af email

Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, vil du modtage ca. 1-2 mails om måneden med aktuelle nyheder, tilbud og gode råd til bedre ergonomi.

Vi anvender Mailchimp som email-system, dermed har de adgang til de informationer du giver os i forbindelse med tilmeldingen. Derfor har vi også indgået en databehandleraftale med Mailchimp. De indsamler information som f. eks. åbningsrate og antal kliks på links i de udsendte mails. Dette hjælper os med at effektiviserer vores email indsatser.

Du kan til enhver tid framelde dig i hvert enkelt nyhedsbrev.

 

9. Anmodning om berigtigelse, begrænsning eller sletning af personoplysninger

9.1 Berigtigelse

Du kan når som helst anmode om at få begrænset eller rettet unøjagtige personoplysninger. I vores nyhedsbrev har du muligheden for selv at ændre dine oplysninger.

9.2 Sletning

Du har muligheden for at bede os slette personoplysninger om dig. Kontormøbler.dk skal slette personlige oplysninger, når følgende gælder:

  • Hvis personoplysninger ikke længere er nødvendige i forhold til de formål, hvortil de blev indsamlet eller på anden vis behandlet, herunder nyhedsbreve.
  • Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, som behandlingen er baseret på, hvor der ikke længere er juridisk grundlag for behandlingen.

10. Dit samtykke

Ved at bruge denne hjemmeside, accepterer du denne Persondatapolitik.

10.1.  Ændringer i vores Persondatapolitik

Hvis der foretages ændringer i vores Persondatapolitik, vil denne side blive øjeblikkeligt opdateret, samt ændringsdatoen for Persondatapolitikken vil også fremgå nedenfor.

Denne Privatpolitik blev sidst ændret d. 22. Maj 2018.

 

11. Klage

Du kan til hver en tid indgive en klage vedrørende Kontormøbler.dks indsamling og behandling af dine personoplysninger til os på eller klage til Datatilsynet.

 

12. Datalæk

I tilfælde af datalæk vil den dataansvarlige hos Kontormøbler.dk underette Datatilsynet indenfor 72 timer. Den dataansvarlige vil også kontakte de påvirkede personer og virksomheder, og underrette dem om omfanget og forebyggelsen af datalæk.