Nulstilling af Dencon hæve/sænkebord

Kan dit hæve-/sænkebord ikke køre op?
Hvis bordet ikke kører op, når du trykker på bordkontakten, er der ofte sket en lille fejl i systemet. Ofte efter lang tids brug, overbelastning eller tordenvejr.
Det er heldigvis let at ordne og bordet har ikke taget skade, du kan selv reparere det på få sekunder!

  1.  Kør bordet helt i bund og slip knappen
  2. Tryk på NED knappen igen, og hold den inde i 5 sec.
  3. Bordet giver en lille bevægelse og kan ny kører op igen.

Læs mere


Sådan undgår du at blive fed og passiv bag skrivebordet

Kvinderne er ved at indhente mændende, når det gælder overvægt og passiv livsstil.
Iflg. DTU er overvægt nu ligeså almindeligt som normalvægt blandt voksne i Norden
56% af mændende er overvægtige, mod 38 % af kvinderne. Men de haler kraftigt ind, specielt når det gælder svær overvægt.Dette er en bekymrende tendens, fordi sygdomme der knytter sig til overvægt er meget alvorlige, øget risiko for flere kræft former, type 2 diabetes og hjerte kar sygdomme.

Træn imens du arbejder, det er ikke snyd, bare smartere…
Mere aktivitet i hverdagen, kan nedbringe risikoen for sygdomme betragteligt.Det behøver blot være små ting, som at stå op ved sit hæve sænke bord nogle få gange dagligt.Stigende skærmtid på arbejdspladsen og i fritiden, gør at vi ikke har tid til at bevæge os nok i løbet af døgnet. De fleste har kun ca. 8 timers fritid, og når hver tredje voksen dagligt bruger 4 timer bag en skærm (TV, PC, TLF) så giver det ikke meget tid til motion, bevægelse eller familie.

Udnyt derfor de 8-10 timer på arbejdspladsen til at få rørt dig
- Gør det nemt at stå op og arbejde, kombiner det gerne med en Gymba og forøg din forbrænding 3 X
- Brug hæve sænke borde kombineret med bevægelses aktiverende kontorstole som eks.vis Back App
- Gå mest muligt i løbet af arbejdsdagen når du henter kaffe, kopier, aftaler, frokost
- Hold stående møder eller walk and talk. Indret mødelokalet med høje borde, der opfordre til at stå op.


Læs mere


Sæt gang i arbejdspladsen - danskernes dårlige siddevaner

Flere og flere får øjnene op for, hvor farligt det er at være stillesiddende det meste af dagen og hvor vigtigt det er at variere arbejdsdagen.

Den 20. april 2017 bragte TV2 et indslag i tv-avisen og en artikel på deres hjemmeside, der omhandler danskernes dårlige siddevaner på jobbet. Artiklen tager udgangspunkt i en undersøgelse foretaget af Statens Institut for Folkesundhed, der sætter fokus på, hvordan over halvdelen af danskerne bruger størstedelen af deres dag siddende stolen eller i sofaen, og hvilke sundhedsmæssige konsekvenser, det har. Fx viste undersøgelsen, at kontoransatte gennemsnitligt sidder ned 10 timer om dagen.

Se indslag og artikel her:

Link til TV2 artikel

Læs mere


Hvorfor investere i hæve sænke borde?

Bør virksomheden investere i hæve sænke borde?
Hvad får medarbejderne ud af det - er det bare luksus som frugt og kaffe ?
Eller er der noget om snakken, er det virkeligt en investering der kan betale sig for virksomheden.
Læs denne pdf om, hvordan man får mest ud af sit hæve sænke bord.

Læs alt om det her: Hæve sænke borde

Delta X hæve sænke bord 

Læs mere


Vælg den bedste kontorstol

Kontorstole1.png

Hvad er godt at vide, inden du vælger kontorstol?

Vi har lavet denne guide til dig, der skal ud og finde nye kontorstole. Hvad er den bedste kontorstol, og hvad skal jeg investere i en kontorstol? Så ved du lidt om, hvad man skal kigge efter, og hvorfor det skal være en ergonomisk kontorstol. Hvad betyder de forskellige udtryk og funktioner på en stol, og har det betydning for mig?

Her guider vi dig igennem de mange kontorstoles forskellighed

En af de ting vi oftest bliver spurgt om er: "Hvorfor har I så mange kontorstole, og hvad er den bedste kontorstol?" Svaret er, at vi er vidt forskelligt bygget, så det, der er den bedste stol for mig, er ikke nødvendigvis den bedste for dig. Generelt er det godt at vælge en stol, der passer til din størrelse. Er du selv en lille sag, skal du ikke vælge en kæmpe stol med et stort sæde, som rammer dine knæled og skærer af for blodcirkulationen. Og er din kampvægt over de 100 kg., skal du også have en stol, der har en størrelse, så den kan give dig lidt modspil. Derfor er det også vigtigt at vælge en kontorstol med nogle indstillingsmuligheder som f.eks. sædedybde justering og styrkejustering på vippet - så kan du justere den til at passe til din krop.

Arbejdsopgaver er også forskellige, og vi skal ikke alle have de samme funktioner. Noget af det du kan starte med at gøre op med dig selv, er hvor mange timer du bruger på stolen. En stol du lander på en halv time om dagen, stilles der måske ikke helt så store krav til som en du sidder på mange timer. Men ofte undervurderer folk behovet kraftigt, hvad enten det drejer sig om noget man bruger derhjemme eller det er 8 timer plus på arbejdspladsen. Rådet herfra må være at vælge noget i en ordentlig kvalitet med mange indstillingsmuligheder. Det betaler sig i længden, og ofte holder stolene også mange flere år end de billige på markedet. Der er f.eks. 5 eller 10 års garanti på mange af vores stole, ligesom de har gennemgået mange test til den helt store guldmedalje.

Læs mere